Als medewerker administratie lever je een bijdrage aan de organisatie door middel van het verwerken van papieren en tegenwoordig steeds vaker digitale documentprocessen. Enkele veelvoorkomende werkzaamheden zijn bijvoorbeeld:
Het werken met papieren documenten kan inefficiënt en kostbaar zijn. De benodigde informatie ligt bijvoorbeeld tussen een stapel papier op een bureau en is niet benaderbaar buiten het kantoor. Dit zorgt ervoor dat documenten langzaam verwerkt worden en makkelijker in de verkeerde handen kunnen vallen.
Traditiegetrouw zijn document- en content management systemen gescheiden van enterprise information management (EIM). Informatie wordt geproduceerd en verwerkt in een verscheidenheid aan toepassingen die niet toestaan om gegevens uit te wisselen. Dit kan zorgen voor onnodig extra werk.
In zakelijke, gemeente- en de juridische branches, zijn documenten vertrouwelijke informatie. Door het centraliseren van informatie in één systeem, is het gemakkelijk om deze informatie toegankelijk en overzichtelijk te houden. Stop met zorgen maken over verloren harde kopieën en een computer die crasht. Het opslaan van uw bestanden in de kluis voorkomt het per ongeluk verwijderen, en zorgt ervoor dat er elke versie van het bestand automatisch wordt opgeslagen in de versie geschiedenis.