Close
  • Home
  • Oplossingen
    • Ga terug
    • Printoplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Bedrijfsprinters
      • Productie printers en printstraten
      • Plotters & grootformaat printers
      • Printer leasen
      • (Thuis)printen-as-a-service
      • Scanners
      • Veilig mobiel printen
      • Managed Print Services
      • Print management
      • PCI printer service en onderhoud
    • Informatiemanagement oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • M-Files: Een intelligente document management oplossing
      • M-files en Office 365 samen sterker
      • AFAS en M-FIles
      • Digitaal Contractbeheer
      • Digitale Factuurverwerking
      • Digtaal HR dossier
      • Digitale dossiervorming voor advocatuur
    • Cloud- en IT oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • IT Strategie
      • IT Architectuur
      • IT Adoption & Change management
      • IT Security
      • Cloud werkplek
      • Device as a Service
      • Back-up as a Service
      • WiFi as a Service
      • Networking as a service
      • Managed Firewall
      • Security Awareness
      • Phishing Simulatie
      • Managed Mail Security
      • Managed Endpoint Detection & Response (EDR)
      • Managed Patchmanagement
      • Managed Cyber Alarm
      • Monitoring as a Service (MaaS)
      • Cloud readiness assessment
      • IT Continuity Services (24/7)
      • IT detachering
      • IT-to-IT Support, de professionele helpdesk
    • Audiovisuele oplossingen
      • Ga terug
      • Presenteren met interactieve presentatieschermen
      • Video conferencing en videovergaderen
      • Vergaderruimte inrichten
      • Digitale billboards
      • Narrowcasting voor bedrijven
      • SmartPole
      • Videowall en monitoring
      • Livestream oplossingen
      • Livestream oplossing uitvaartdienst
      • Livestream oplossing educatie
      • Reserveren en beheren
      • Werkplekken reserveren
    • Kantoorartikelen en projectmeubilair
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Webshop PCI
      • Webshop (voorheen Bouman)
      • Over PCI Supplies
      • PCI Premium papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Ga terug
    • Over ons
    • Partners
    • Nieuws
    • Blogs
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • Ga terug
    • IT klantenservice
      • Ga terug
      • IT > Remote Control
      • Veelgestelde vragen
    • MPS klantenservice
      • Ga terug
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
  • Werken bij PCI
  • Home
  • Oplossingen
  • Webshop
  • PCI Nieuwsbrief
  • Werken bij PCI
  • Klantenservice
  • Oplossingen
      • Cloud- en IT oplossingen
          • Managed Services
            • Cloud werkplek
            • Device as a Service
            • Networking as a service
            • WiFi as a Service
            • Monitoring as a Service
            • Managed Patchmanagement
            • Cloud readiness assessment
          • IT Security
            • Managed Endpoint Detection & Response
            • Managed Cyber Alarm
            • Managed Firewall
            • Security Awareness
            • Security Insights
            • Phishing Simulatie
            • Back-up as a Service
            • Managed Mail Security
            • IT Continuity Services
          • Strategisch advies
            • IT Strategie
            • IT Architectuur
            • IT Adoption & Change Management
            • IT Security
            • Bekijk onze IT whitepapers
          • Project Services
            • IT detachering
            • IT Adoptie & Training
            • IT-to-IT Support
      • Printoplossingen
          • Bedrijfsprinters
            • A3 printers
            • Plotters & grootformaat printers
            • Productie print en printstraten
            • Scanners
          • Print software
            • Print management
            • Veilig mobiel printen
            • Scan, capture & workflow
          • Dienstverlening
            • Printer leasen
            • (Thuis)print as a Service
            • Managed Print Services
            • PCI printer service en onderhoud
      • Informatiemanagement oplossingen
          • Producten en diensten
            • M-Files: Een intelligente document management oplossing
            • M-Files en Office 365 samen sterker
            • AFAS en M-Files
          • Documentprocessen optimaliseren
            • Digitaal contractbeheer
            • Digitaal HR dossier
            • Digitale factuurverwerking
            • Digitale dossiervorming voor advocatuur
          • Document digitalisering
            • Scan en herken
            • Digitaal ondertekenen
      • Audiovisuele oplossingen
          • Presenteren, vergaderen en samenwerken
            • Video conferencing en videovergaderen
            • Presenteren met interactieve presentatieschermen
            • Vergaderruimte inrichten
          • Narrowcasting
            • Digitale billboards
            • Narrowcasting voor bedrijven
            • SmartPole
            • Videowall en monitoring
          • Webcasting
            • Livestream oplossingen
            • Livestream oplossing educatie
            • Livestream oplossing uitvaartdienst
          • Workplace Management
            • Vergaderruimte reserveren
            • Werkplekken reserveren
      • Kantoorartikelen en projectmeubilair
          • Webshops
            • Webshop PCI Supplies
            • Webshop (voorheen Bouman)
          • Meer informatie
            • Over PCI Supplies
            • PCI Premium Papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Dit is PCI
    • Partners
    • Nieuws
    • Blog
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • MPS (Print) klantenservice
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand (MPS)
      • Veelgestelde vragen
    • IT klantenservice
      • Hulp op afstand (IT)
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Veelgestelde vragen
PCI Nederland Blog Drie aandachtspunten voor de slimme fabriek

Drie aandachtspunten voor de slimme fabriek

maakindustrie
De digitale transformatie is overal. Terwijl papierloos werken het kantoorleven heeft getransformeerd, zet de maakindustrie eveneens stevige stappen naar digitalisering. Maar waar moet je concreet op letten als je stappen zet naar de slimme fabriek?

De vierde industriële revolutie wordt gekenmerkt door steeds verdergaande digitalisering en onderlinge verbondenheid tussen producten, waardeketens en bedrijfsmodellen en heeft nu ook de maakindustrie bereikt. Bij Industrie 4.0 gaat het echter niet alleen om de digitalisering van horizontale en verticale waardeketens, maar om een ware revolutie in het product- en dienstenportfolio van bedrijven – met als einddoel beter in te kunnen spelen op de wensen van de klant.
Veel industriële-productiebedrijven hebben nog geen digitale tools geïmplementeerd in hun bedrijfsprocessen. Als ze dat wel doen, creëren ze eerder een werkomgeving die flexibel genoeg is om snel te kunnen reageren op geopolitieke en economische uitdagingen.

 

Een voorbeeld: voorspellend onderhoud

Een sprekend voorbeeld van digitalisering die de maakindustrie succesvoller maakt is predictive maintenance. Machines worden dan gekoppeld aan het internet, waarna de gegenereerde data op een geautomatiseerde manier worden geanalyseerd. Op basis van afwijkingen in vaste patronen kan een seintje uitgaan wanneer een storing dreigt.
Onderhoud is daardoor steeds vaker preventief, waardoor onverwachte stilstand bijna tot nul wordt gereduceerd. Omdat downtime kan leiden tot 5% tot 20% productiviteitsverlies, is voorspellend onderhoud een van de meest veelbelovende trends in de maakindustrie. Andere voorbeelden van data-gericht werken beschrijven we in onze nieuwe whitepaper.

 

De kracht van dashboards

De mogelijkheden van data zijn bijna eindeloos. Daar ligt echter ook een risico, want door de variëteit en omvang van datasets zie je door de bomen het bos soms niet meer. Machinedata zijn alleen nuttig wanneer de ruis eruit wordt gefilterd. Het makkelijkste werk je met een dashboard waarop alleen relevante data worden weergegeven.

De volgende uitdaging dient zich dan aan. Helaas wordt het inrichten van een bruikbaar dashboard nog wel eens onderschat. Het vereist vakmanschap om de grafieken zodanig in te richten dat de gebruikers de relevante data krijgen voorgeschoteld. Onze ervaring is dat veel organisaties investeren in een oplossing, maar vervolgens een beetje vastlopen.
Bij het inrichten van een dashboard is er een aantal zaken waarop je moet letten:

1. Toon alleen die informatie waar de betreffende werknemer behoefte aan heeft. Het weergeven van overbodige data en velden remt de productiviteit.
2. Kies voor een simpele, overzichtelijke lay-out. Met andere woorden, de data moeten zodanig worden gepresenteerd dat een leek er iets mee kan.
3. Denk aan de juiste autorisaties. Geef medewerkers alleen toegang tot informatie die een raakvlak met hun werk heeft. Veel datalekken vinden immers plaats door verkeerd handelen door een collega.

 

De rol van Citrix Workspace

Een aangewezen tool om een inzichtelijk dashboard te maken is Citrix Workspace. Een voordeel van deze oplossing is de gestroomlijnde manier waarop informatie wordt aangeboden. In de intelligente feed van Citrix Workspace zien medewerkers alleen wat ze nodig hebben, precies op het juiste moment. Managers en medewerkers kunnen in één beweging rapporten bekijken, goedkeuring geven en bestanden openen.

De veiligheid wordt ook gewaarborgd. De data in Citrix Workspace worden beveiligd op basis van onder meer rol, locatie en apparaat. Op basis van voorspellende analyses, machineleren en kunstmatige intelligentie ontdek je potentieel gevaarlijk gedrag door gebruikers en wordt proactief gewaarschuwd voor andere bedreigingen.

 

Hulp nodig of meer weten?

Wil je eerst nog meer weten over de vierde industriële revolutie? In de whitepaper ‘De digitale fabriek’ gaan we diepgaand op dit onderwerp in.

Misschien ook interessant

IT-security: een zaak van leven of dood Blog
Strategisch partnerschap tussen TKF en PCI Business case
PCI Customertalks: Hooymeijer Business case
  • Terug naar overzicht

Whitepaper: De digitale fabriek

Bekijk whitepaper

Meer weten over Citrix?

Citrix Workspace

PCI

  • Dit is PCI
  • Business cases
  • Partners
  • Werken bij PCI
  • Stichting DLW
  • PCI Events / Webinars
  • PCI Nieuwsbrief

Oplossingen

  • Printoplossingen
  • Cloud- en IT oplossingen
  • Audiovisuele communicatie
  • Informatiemanagement
  • Kantoorartikelen en projectmeubilair
  • Print management
  • Cloud werkplek
  • Video conferencing en videovergaderen

Onze vestigingen

  • Arnhem
  • Goes
  • Haaksbergen
  • Lijnden (hoofdkantoor)
  • Rotterdam
  • Almere

Klantenservice

  • MPS klantenservice
  • IT klantenservice
  • Audiovisueel klantenservice
  • Webshop klantenservice
  • Feedbackformulier
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
Beheer cookie toestemming
PCI gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren, te adverteren en het gebruikersgemak te verbeteren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}