CBA is vooruitstrevend op het gebied van digitalisering en denkt ook zeker dat het gebruik van displays een trend is. Momenteel loopt er bij CBA een project, dat wanneer bezoekers de bluetooth aan hebben staan zij bij aankomst een welkomstbericht ontvangen inclusief een plattegrond. Ook zal de aula binnenkort worden aangepast met licht welke in kleur naar keuze kan worden ingezet en een discjockeybox. Zoals Wilco zegt: “Het moet een beleving worden, voor de beleving komt iemand naar Rusthof en PCI draagt door de digitale communicatieoplossing bij aan deze beleving”.

Crematorium en Begraafplaatsen Amersfoort

Crematorium en Begraafplaatsen Amersfoort (CBA) “Rusthof”

“Rusthof is niet alleen een prachtig gesitueerde bosbegraafplaats en crematorium. Uniek is ook zijn centrale ligging in het hart van Nederland. Veel families die verspreid over Nederland wonen, kiezen gericht voor Rusthof voor de crematie van bijvoorbeeld vader of moeder, zodat de afscheidsplechtigheid plaatsvindt op een centraal gelegen locatie die op redelijke afstand ligt van de woonplaats van alle familieleden.” – Wilco Plaggenborg, directeur CBA.

Hoe is de relatie met PCI ontstaan?

Bij de opzet van een uitvaartcentrum was Wilco Plaggenborg (directeur CBA) op zoek naar een leverancier voor de kantoorinrichting. Via het toenmalige Leferink Office Works, die de kantoorinrichting voor CBA heeft gedaan, is er een samenwerking met PCI tot stand gekomen.

Na de inrichting ook uitgebreid met digital signage

Wilco vertelt: “Ik was er zelf al van overtuigd dat de standaardjes met uitgeprinte A4-tjes uit de tijd waren en dat daar een andere modernere oplossing voor moest komen. In lijn hiermee zijn wij als CBA ook Lean Six Sigma gestart (door deze methodiek wordt verspilling binnen werkprocessen herkend en kan men deze processen meetbaar en aantoonbaar optimaliseren). Gaandeweg dit proces is er ook besloten om niet meer voor iedere plechtigheid de A4-tjes in de standaard te zetten, maar dat professioneler en efficiënter aan te pakken.”

Hoe wordt de visuele communicatie en wayfinding binnen CBA ingezet?

De dispays die bij CBA aanwezig zijn worden nu puur ingezet om duidelijk aan te geven welke plechtigheid waar plaatsvindt en welke familie zich waar mag melden. Inmiddels wordt er door de mogelijkheden die de displays bieden ook al wat vaker een afbeelding bij de naam vermeld. Wellicht zal er in de toekomst meer informatie via de displays worden gecommuniceerd, maar “natuurlijk alleen informatie waar de bezoekers ook echt wat aan hebben” vertelt Wilco. Wilco denkt dan bijvoorbeeld aan filemeldingen die op de displays in de koffiekamers zichtbaar worden, zodat men bij hier bij vertrek op voorbereid is. Voor nu is deze informatieverstrekking nog niet aan de orde, maar de mogelijkheden zijn wel aanwezig.

Het juiste display voor elke locatie

Ook beschikt het CBA sinds kort over een rouwcentrum. Op deze manier kan CBA ook het voortraject voorzien en kunnen zij de uitvaartondernemers volledig faciliteren en ontzorgen hierin. Bij het rouwcentrum wordt de signage-oplossing ingezet bij de entree. Bij de condoleance of afscheidsplechtigheid is hier dan zichtbaar in welke kamer de familie zich kan melden.

“Wij gaan gewoon voor kwaliteit” zegt Wilco. Er is één uitdaging en dat is de lichtinval in het crematorium. In deze mooie ronde ruimte komt overal licht vandaan. Dit is reeds bekend en gelukkig is het huidige display van 98”, ondanks dat deze niet over de ‘high brightness’ techniek beschikt zoals de andere displays, goed zichtbaar. Displays van zulke grootte worden tot op heden nog niet met deze techniek uitgerust, vandaar dat er voor gekozen is het display iets te kantelen en dat werkt prima.

Om herkenbaarheid terug te laten komen in alle uitingen is ervoor gekozen om een op maat gemaakte CBA-template te creëren. Hierdoor wordt ervoor gezorgd dat het herkenbare ‘bankje’ uit het logo overal weer terugkomt. Dit creëert duidelijkheid en herkenbaarheid voor de bezoekers.

Forest

Tijdwinst door digital signage

Doordat er bij CBA nu met digitale communicatie (digital signage) via displays wordt gewerkt kunnen de medewerkers een stuk efficiënter werken. Wilco vertelt: “Alle uitingen worden nu een dag van te voren klaargezet in het systeem, vroeger moesten er nog allemaal papiertjes worden geprint. Dat is toch niet meer van deze tijd en ook niet milieuvriendelijk.” Door het systeem waar bij CBA mee wordt gewerkt kunnen de gegevens op een willekeurige werkplek worden ingevoerd, dus zelfs thuis. Dit is flexibel, efficiënt en gebruiksvriendelijk.

Trend digitalistering…

“Ja, er is steeds meer digitalisering in de branche. Ik denk dat er nu echt een overgang gaande is. Maar zelfs cassettebandjes komen nog wel voor.” Vertelt Wilco. CBA voorziet erin dat de plechtigheid wordt opgenomen op DVD, maar volgens Wilco zal ook die tijd binnenkort voorbij zijn. Naast dat de plechtigheid wordt vastgelegd op DVD beschikt CBA ook over een live-verbinding tijdens de plechtigheid. Met een speciale inlog is het mogelijk om de plechtigheid op afstand bij te wonen middels de verbinding. Men kan tot 30 dagen na de plechtigheid nog inloggen op deze pagina om de beelden te bekijken. “Dit is de laatste keer en kun je niets over doen, dus moet het goed. En dat is de dienstverlening waar CBA in voorziet”. Aldus Wilco.

CBA is vooruitstrevend op het gebied van digitalisering en denkt ook zeker dat het gebruik van displays een trend is. Momenteel loopt er bij CBA een project, dat wanneer bezoekers de bluetooth aan hebben staan zij bij aankomst een welkomstbericht ontvangen inclusief een plattegrond. Ook zal de aula binnenkort worden aangepast met licht welke in kleur naar keuze kan worden ingezet en een discjockeybox. Zoals Wilco zegt: “Het moet een beleving worden, voor de beleving komt iemand naar Rusthof en pci draagt door de digitale communicatieoplossing bij aan deze beleving”.

Customer Service

Waar kan ik je mee helpen?

Customer Service Klantenservice

Meer vragen?

Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in*

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe laat wilt u gebeld worden?
U kunt meerdere tijdslots aangeven.

Contact opnemen
Voorwaarden*
Op de hoogte