Close
  • Home
  • Oplossingen
    • Ga terug
    • Printoplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Bedrijfsprinters
      • Productie printers en printstraten
      • Plotters & grootformaat printers
      • Printer leasen
      • (Thuis)printen-as-a-service
      • Scanners
      • Veilig mobiel printen
      • Managed Print Services
      • Print management
      • PCI printer service en onderhoud
    • Informatiemanagement oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • M-Files: Een intelligente document management oplossing
      • M-files en Office 365 samen sterker
      • AFAS en M-FIles
      • Digitaal Contractbeheer
      • Digitale Factuurverwerking
      • Digtaal HR dossier
      • Digitale dossiervorming voor advocatuur
    • Cloud- en IT oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • IT Strategie
      • IT Architectuur
      • IT Adoption & Change management
      • IT Security
      • Cloud werkplek
      • Device as a Service
      • Back-up as a Service
      • WiFi as a Service
      • Networking as a service
      • Managed Firewall
      • Security Awareness
      • Phishing Simulatie
      • Managed Mail Security
      • Managed Endpoint Detection & Response (EDR)
      • Managed Patchmanagement
      • Managed Cyber Alarm
      • Monitoring as a Service (MaaS)
      • Cloud readiness assessment
      • IT Continuity Services (24/7)
      • IT detachering
      • IT-to-IT Support, de professionele helpdesk
    • Audiovisuele oplossingen
      • Ga terug
      • Presenteren met interactieve presentatieschermen
      • Video conferencing en videovergaderen
      • Vergaderruimte inrichten
      • Digitale billboards
      • Narrowcasting voor bedrijven
      • SmartPole
      • Videowall en monitoring
      • Livestream oplossingen
      • Livestream oplossing uitvaartdienst
      • Livestream oplossing educatie
      • Reserveren en beheren
      • Werkplekken reserveren
    • Kantoorartikelen en projectmeubilair
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Webshop PCI
      • Webshop (voorheen Bouman)
      • Over PCI Supplies
      • PCI Premium papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Ga terug
    • Over ons
    • Partners
    • Nieuws
    • Blogs
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • Ga terug
    • IT klantenservice
      • Ga terug
      • IT > Remote Control
      • Veelgestelde vragen
    • MPS klantenservice
      • Ga terug
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
  • Werken bij PCI
  • Home
  • Oplossingen
  • Webshop
  • PCI Nieuwsbrief
  • Werken bij PCI
  • Klantenservice
  • Oplossingen
      • Cloud- en IT oplossingen
          • Managed Services
            • Cloud werkplek
            • Device as a Service
            • Networking as a service
            • WiFi as a Service
            • Monitoring as a Service
            • Managed Patchmanagement
            • Cloud readiness assessment
          • IT Security
            • Managed Endpoint Detection & Response
            • Managed Cyber Alarm
            • Managed Firewall
            • Security Awareness
            • Security Insights
            • Phishing Simulatie
            • Back-up as a Service
            • Managed Mail Security
            • IT Continuity Services
          • Strategisch advies
            • IT Strategie
            • IT Architectuur
            • IT Adoption & Change Management
            • IT Security
            • Bekijk onze IT whitepapers
          • Project Services
            • IT detachering
            • IT Adoptie & Training
            • IT-to-IT Support
      • Printoplossingen
          • Bedrijfsprinters
            • A3 printers
            • Plotters & grootformaat printers
            • Productie print en printstraten
            • Scanners
          • Print software
            • Print management
            • Veilig mobiel printen
            • Scan, capture & workflow
          • Dienstverlening
            • Printer leasen
            • (Thuis)print as a Service
            • Managed Print Services
            • PCI printer service en onderhoud
      • Informatiemanagement oplossingen
          • Producten en diensten
            • M-Files: Een intelligente document management oplossing
            • M-Files en Office 365 samen sterker
            • AFAS en M-Files
          • Documentprocessen optimaliseren
            • Digitaal contractbeheer
            • Digitaal HR dossier
            • Digitale factuurverwerking
            • Digitale dossiervorming voor advocatuur
          • Document digitalisering
            • Scan en herken
            • Digitaal ondertekenen
      • Audiovisuele oplossingen
          • Presenteren, vergaderen en samenwerken
            • Video conferencing en videovergaderen
            • Presenteren met interactieve presentatieschermen
            • Vergaderruimte inrichten
          • Narrowcasting
            • Digitale billboards
            • Narrowcasting voor bedrijven
            • SmartPole
            • Videowall en monitoring
          • Webcasting
            • Livestream oplossingen
            • Livestream oplossing educatie
            • Livestream oplossing uitvaartdienst
          • Workplace Management
            • Vergaderruimte reserveren
            • Werkplekken reserveren
      • Kantoorartikelen en projectmeubilair
          • Webshops
            • Webshop PCI Supplies
            • Webshop (voorheen Bouman)
          • Meer informatie
            • Over PCI Supplies
            • PCI Premium Papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Dit is PCI
    • Partners
    • Nieuws
    • Blog
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • MPS (Print) klantenservice
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand (MPS)
      • Veelgestelde vragen
    • IT klantenservice
      • Hulp op afstand (IT)
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Veelgestelde vragen
PCI Nederland Business cases Kinderrijk verzekert bedrijfsdata met backup- en uitwijkdienstverlening

Kinderrijk verzekert bedrijfsdata met backup- en uitwijkdienstverlening

Kinderrijk

”Het zal je maar gebeuren. Je huis brandt af en je bent alles kwijt. Zonder inboedel- en opstalverzekering wordt het dan heel moeilijk om weer aan de middelen te komen voor een nieuw huis”. Richard Geukens, applicatiebeheerder bij KinderRijk, schetst een soortgelijk ‘horrorbeeld’ wanneer ‘zijn’ kinderopvangorganisatie geen voorzieningen zou hebben getroffen voor de beveiliging van de eigen ICT-omgeving. ”Zoals je een brandverzekering afsluit, zo hebben wij ook voor onze bedrijfsgegevens een soort verzekering afgesloten met de backup- en uitwijkdienstverlening van TARQ-PCI. In geval van een calamiteit weet je dat er een ‘huis’ is van waaruit gewerkt kan worden.”

KinderRijk is een kinderopvangorganisatie met ruim 30 locaties in Amstelveen en Amsterdam, die al 45 jaar stevig aan de weg timmert. KinderRijk biedt een grote diversiteit aan opvangmogelijkheden voor meer dan 10.000 kinderen: Dagopvang, Peuteropvang, BSO en Gastouderopvang. Er werken circa 550 mensen, waarvan er zeker 150 gebruik maken van de ICT-omgeving ”. Deze medewerkers moeten ervan verzekerd zijn dat zij altijd kunnen beschikken over alle bedrijfsdata”, zegt Geukens. ”Zij zijn de basis voor de continuïteit van onze organisatie”

Veilig

“Wij waren op zoek naar een manier om onze bedrijfsdata veilig te stellen”, vervolgt Geukens. Om te beginnen werd gepraat over de behoefte die KinderRijk had aan een goed back-up systeem. ”De dataopslag op tapes op zowel ons hoofdkantoor in Amstelveen als op één van onze opvanglocaties hadden wij inmiddels al vervangen door synchrone opslag op NAS systemen op beide plaatsen. Dit gebeurde elke avond (incremental) en eenmaal in het weekend (volledig). Door echter ook te kiezen voor opslag op een externe locatie, zouden de bedrijfskritische data altijd beschikbaar zijn.” KinderRijk besloot daarop gebruik te gaan maken van de TARQ-PCI BackUp Platform Service, waarbij de data voor een vast bedrag per maand nu veilig buitenshuis zijn opgeslagen.

BackUp Platform Service

De backupdienst bestaat uit het beschikbaar stellen van lokale- en offsite-opslag. De bestaande back-up software wordt gebruikt om een back-up te maken naar de lokale opslag binnenshuis. Daarnaast voorziet de BackUp Platform Service in het dagelijks repliceren van deze back-up naar het TARQ-PCI datacenter. TARQ-PCI controleert het hele back-upproces. ”Wij hoeven dus niet meer naar onze back-up om te kijken, want alles gebeurt automatisch”, zegt Geukens. ”Restore acties kunnen snel worden uitgevoerd; data zijn eenvoudig beschikbaar wanneer dat nodig is. Het zorgt voor continuïteit.”

Continuïteit

”Tijdens het contact met TARQ-PCI werd al gauw duidelijk dat het prima is om op een externe locatie je bedrijfsgegevens veilig op te slaan, maar wanneer je geen plek hebt om te restoren, kan de continuïteit van de bedrijfsvoering alsnog in gevaar komen”, vervolgt Geukens. Zodoende kwam de TARQ-PCI Continuïteit & Uitwijk Service ter sprake. Via deze dienst kan een bedrijf in geval van een calamiteit de beschikking krijgen over een IT-infrastructuurlaag, die snel kan worden uitgebouwd tot een werkende IT-omgeving, precies volgens de actuele stand van zaken. Bovendien voorziet de TARQ-PCI Continuïteit & Uitwijk Service in een volledige IT-werkomgeving, bestaande uit werkplekken, printers, servers, back-upapparatuur en een snelle internetverbinding. ”Wanneer je als bedrijf in geval van calamiteit; zoals bijvoorbeeld brand, eerst ICT-hardware moet aanschaffen en deze vervolgens moet verbinden met het netwerk, dan kost e.e.a. veel meer tijd. In geval van een calamiteit zit je daar niet op te wachten.”

Uitwijkdienstverlening

Geukens: ”Het is een geruststellende gedachte dat binnen maximaal twee keer 24 uur onze IT-omgeving werkend kan worden opgeleverd en dat wij dan gebruik kunnen maken van het speciaal hiervoor ingerichte uitwijkkantoor van TARQ-PCI in Zoetermeer. Daarna zou op één van onze eigen locaties een ICT-werkomgeving kunnen worden ingericht of ruimte hiervoor kunnen worden gehuurd bij een bedrijf dat (flexibele) kantoorruimte aanbiedt.”

Uitwijktest

Zodra de back-up- en uitwijkservice waren ‘gebouwd’, werd de eerste test gedaan. ”Hieruit kwam een aantal technische onvolkomenheden aan het licht”, aldus Geukens. ”Nadat deze waren opgelost, volgde een tweede test. Daaruit bleek dat de beide diensten goed werken. En ook in de toekomst zal er regelmatig worden getest om er zeker van te zijn dat in geval van een calamiteit alle back-up data echt beschikbaar is en dat de bedrijfsvoering gewoon door kan gaan.”

Samenwerking

Over de samenwerking met de medewerkers van TARQ-PCI is Geukens tevreden. ”Ze weten waar ze het over hebben; ze zijn vakkundig en reageren snel. Mogelijk gaan wij in de toekomst onderzoeken of wij via TARQ-PCI ook in de Cloud gaan werken.”
”Het is een geruststellend gevoel dat al onze bedrijfsgegevens veilig extern zijn opgeslagen en dat wij snel onze IT weer operationeel hebben bij een calamiteit. ”Richard Geukens, applicatiebeheerder bij KinderRijk

Misschien ook interessant

Pijnacker-Nootdorp speelt met uitgebreide uitwijkservice van PCI optimaal in op behoefte Business case
Overstap naar Uitwijkservice voor gemeente Staphorst gouden greep Business case
  • Terug naar overzicht

Aangeboden oplossingen

  • Business Continuity Services
Overige oplossingen

PCI

  • Dit is PCI
  • Business cases
  • Partners
  • Werken bij PCI
  • Stichting DLW
  • PCI Events / Webinars
  • PCI Nieuwsbrief

Oplossingen

  • Printoplossingen
  • Cloud- en IT oplossingen
  • Audiovisuele communicatie
  • Informatiemanagement
  • Kantoorartikelen en projectmeubilair
  • Print management
  • Cloud werkplek
  • Video conferencing en videovergaderen

Onze vestigingen

  • Arnhem
  • Goes
  • Haaksbergen
  • Lijnden (hoofdkantoor)
  • Rotterdam
  • Almere

Klantenservice

  • MPS klantenservice
  • IT klantenservice
  • Audiovisueel klantenservice
  • Webshop klantenservice
  • Feedbackformulier
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
Beheer cookie toestemming
PCI gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren, te adverteren en het gebruikersgemak te verbeteren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}