Close
  • Home
  • Oplossingen
    • Ga terug
    • Printoplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Bedrijfsprinters
      • Productie printers en printstraten
      • Plotters & grootformaat printers
      • Printer leasen
      • (Thuis)printen-as-a-service
      • Scanners
      • Veilig mobiel printen
      • Managed Print Services
      • Print management
      • PCI printer service en onderhoud
    • Informatiemanagement oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • M-Files: Een intelligente document management oplossing
      • M-files en Office 365 samen sterker
      • AFAS en M-FIles
      • Digitaal Contractbeheer
      • Digitale Factuurverwerking
      • Digtaal HR dossier
      • Digitale dossiervorming voor advocatuur
    • Cloud- en IT oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • IT Strategie
      • IT Architectuur
      • IT Adoption & Change management
      • IT Security
      • Cloud werkplek
      • Device as a Service
      • Back-up as a Service
      • WiFi as a Service
      • Networking as a service
      • Managed Firewall
      • Security Awareness
      • Phishing Simulatie
      • Managed Mail Security
      • Managed Endpoint Detection & Response (EDR)
      • Managed Patchmanagement
      • Managed Cyber Alarm
      • Monitoring as a Service (MaaS)
      • Cloud readiness assessment
      • IT Continuity Services (24/7)
      • IT detachering
      • IT-to-IT Support, de professionele helpdesk
    • Audiovisuele oplossingen
      • Ga terug
      • Presenteren met interactieve presentatieschermen
      • Video conferencing en videovergaderen
      • Vergaderruimte inrichten
      • Digitale billboards
      • Narrowcasting voor bedrijven
      • SmartPole
      • Videowall en monitoring
      • Livestream oplossingen
      • Livestream oplossing uitvaartdienst
      • Livestream oplossing educatie
      • Reserveren en beheren
      • Werkplekken reserveren
    • Kantoorartikelen en projectmeubilair
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Webshop PCI
      • Webshop (voorheen Bouman)
      • Over PCI Supplies
      • PCI Premium papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Ga terug
    • Over ons
    • Partners
    • Nieuws
    • Blogs
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • Ga terug
    • IT klantenservice
      • Ga terug
      • IT > Remote Control
      • Veelgestelde vragen
    • MPS klantenservice
      • Ga terug
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
  • Werken bij PCI
  • Home
  • Oplossingen
  • Webshop
  • PCI Nieuwsbrief
  • Werken bij PCI
  • Klantenservice
  • Oplossingen
      • Cloud- en IT oplossingen
          • Managed Services
            • Cloud werkplek
            • Device as a Service
            • Networking as a service
            • WiFi as a Service
            • Monitoring as a Service
            • Managed Patchmanagement
            • Cloud readiness assessment
          • IT Security
            • Managed Endpoint Detection & Response
            • Managed Cyber Alarm
            • Managed Firewall
            • Security Awareness
            • Security Insights
            • Phishing Simulatie
            • Back-up as a Service
            • Managed Mail Security
            • IT Continuity Services
          • Strategisch advies
            • IT Strategie
            • IT Architectuur
            • IT Adoption & Change Management
            • IT Security
            • Bekijk onze IT whitepapers
          • Project Services
            • IT detachering
            • IT Adoptie & Training
            • IT-to-IT Support
      • Printoplossingen
          • Bedrijfsprinters
            • A3 printers
            • Plotters & grootformaat printers
            • Productie print en printstraten
            • Scanners
          • Print software
            • Print management
            • Veilig mobiel printen
            • Scan, capture & workflow
          • Dienstverlening
            • Printer leasen
            • (Thuis)print as a Service
            • Managed Print Services
            • PCI printer service en onderhoud
      • Informatiemanagement oplossingen
          • Producten en diensten
            • M-Files: Een intelligente document management oplossing
            • M-Files en Office 365 samen sterker
            • AFAS en M-Files
          • Documentprocessen optimaliseren
            • Digitaal contractbeheer
            • Digitaal HR dossier
            • Digitale factuurverwerking
            • Digitale dossiervorming voor advocatuur
          • Document digitalisering
            • Scan en herken
            • Digitaal ondertekenen
      • Audiovisuele oplossingen
          • Presenteren, vergaderen en samenwerken
            • Video conferencing en videovergaderen
            • Presenteren met interactieve presentatieschermen
            • Vergaderruimte inrichten
          • Narrowcasting
            • Digitale billboards
            • Narrowcasting voor bedrijven
            • SmartPole
            • Videowall en monitoring
          • Webcasting
            • Livestream oplossingen
            • Livestream oplossing educatie
            • Livestream oplossing uitvaartdienst
          • Workplace Management
            • Vergaderruimte reserveren
            • Werkplekken reserveren
      • Kantoorartikelen en projectmeubilair
          • Webshops
            • Webshop PCI Supplies
            • Webshop (voorheen Bouman)
          • Meer informatie
            • Over PCI Supplies
            • PCI Premium Papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Dit is PCI
    • Partners
    • Nieuws
    • Blog
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • MPS (Print) klantenservice
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand (MPS)
      • Veelgestelde vragen
    • IT klantenservice
      • Hulp op afstand (IT)
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Veelgestelde vragen
PCI Nederland Business cases Pieter Raat Stichting digitaliseert factuurproces

Pieter Raat Stichting digitaliseert factuurproces

De organisatie

Zorg, hulp en advies bieden, afgestemd op de persoonlijke situatie van senioren. Dat is het uitgangspunt van de Pieter Raat Stichting. Daarmee helpt zij ouderen om de kwaliteit van hun leven te behouden. De stichting ondersteunt hen, zodat zij zo lang mogelijk zelfstandig hun eigen leven kunnen leiden op de manier die zij wensen.

PCI en de Pieter Raat Stichting

De samenwerking tussen de Pieter Raat Stichting en PCI gaat lang terug en werd weer actueel toen bleek dat er op vestigingen veel kleine printers aanwezig waren waar allerlei verschillende verbruiksmaterialen voor besteld werden en waarvoor geen onderhoudscontract was. “Er ontstond een grote diversiteit aan machines en dit maakte het lastig om de afdrukapparatuur goed te beheren” vertelt Els Kuipers, ICT-beleidsmedewerkster bij De Pieter Raat Stichting. De Stichting heeft samen met PCI het afdrukbeheer vereenvoudigt door alle documentstromen in kaart te brengen en de kosten inzichtelijk te maken.

Inzicht creëren door centralisatie

Samen met PCI is ervoor gekozen om de vele losse printers te vervangen door centraal geplaatste multifunctionele printers (MFP’s). Els: “De centralisatie van machines was de eerste stap om het beheer te vereenvoudigen. En door de vermindering van het aantal machines (van 30 naar 7 machines) zijn de kosten van de verbruiksmaterialen lager, inzichtelijker en gestandaardiseerd.”

Wat opvalt is de stijging in het aantal kleurenafdrukken, maar dit komt door de mogelijkheden van de nieuwe apparaten. Folders en brochures worden nu binnenshuis afgedrukt en niet meer uitbesteed aan de drukker. Dit stichting heeft met de nieuwe machines meer flexibiliteit en dat levert kostenbesparingen op.

Digitalisering zorgt voor beheersbaarheid

Op advies van PCI heeft de Pieter Raat Stichting ook scansoftware toegevoegd op de nieuw geleverde machines. Nu kunnen documenten direct vanaf de MFP naar de juiste locatie binnen het documentmanagementsysteem of dossier worden gescand. “Je selecteert in het display van de machine het juiste cliëntdossier en het document wordt direct naar dat dossier gescand” legt Els uit.

Uit gesprekken met medewerkers bleek dat zij het vervelend vonden dat ‘er overal maar printjes rondslingerden’. Met name omdat het vaak om cliëntgegevens en dus vertrouwelijke informatie ging. Daarom is besloten om ook een Follow-me oplossing te implementeren. Wanneer een medewerker nu documenten uitprint worden deze pas vrijgegeven na het intoetsen van een code bij de MFP. Op deze manier slingeren er geen documenten meer rond en raken documenten ook niet zoek in een grote stapel uitgeprinte documenten. Bij de Pieter Raat Stichting is het zelfs zo dat als de desbetreffende medewerker zijn of haar code invoert deze persoon direct in de eigen omgeving terecht komt.

Na de PCI showdagen ook factuurproces gedigitaliseerd

Els Kuipers woonde tijdens de PCI showdagen een kennissessie factuurmanagement bij. Ze raakte geïnspireerd en bracht haar enthousiasme over op haar collega’s. Els: “Het traject van binnenkomende facturen was erg chaotisch. De factuur kwam binnen bij de receptie, werd in een boek genoteerd, kreeg een stempel en ging vervolgens naar de persoon die de factuur moest accorderen. Soms werd de juiste persoon niet bereikt en dan werd de factuur teruggestuurd of doorgestuurd naar de twee vestigingen. Tijdens dit traject raakte er wel eens factuur kwijt, waardoor er een nieuwe factuur opgevraagd moest worden. Dit kostte erg veel tijd en maakte het proces complex.”

Sinds het voorjaar van 2014 werkt de Pieter Raat Stichting met factuurmanagementsoftware om het volledige factuurproces te stroomlijnen. Nu worden binnenkomende facturen gedigitaliseerd. Met Optical Character Recognition (OCR) wordt een boekingsvoorstel gedaan door de software. Een administratief medewerker maakt de boeking compleet. Vervolgens verstuurt deze medewerker de boeking en factuur (pdf) binnen de workflow naar één of meerdere personen ter controle. Na de goedkeuring in een batchvorm gaat een export naar het financiële pakket (Exact) om de boeking te registreren en de betaling te doen.

Naast de inzet van software-applicatie voor het beheren van de facturen worden er ook contracten in beheerd. Denk aan het opslaan van het document conform alle richtlijnen en het borgen van de informatie van het document, zoals einddatum, opzegtermijn, looptijden en contractwaarde. Ook kunnen facturen binnen het systeem gekoppeld worden aan een contract. Op deze manier kan een leverancier eenvoudig gecontroleerd worden of deze zich aan de gemaakte prijsafspraken houdt.

Ook wordt er gebruikgemaakt van de inkoopmodule van het systeem. Hiermee wordt de inkoopopdracht intern geregistreerd en goedgekeurd. Wanneer de uiteindelijke factuur gelijk is aan de goedgekeurde inkoopopdracht kan deze direct betaald worden, de goedkeuring heeft immers reeds plaatsgevonden. De enige handeling die nog gedaan moet worden is het koppelen van de inkoopopdracht aan de factuur. Wanneer de leverancier het inkoopnummer op de factuur vermeldt kan dit geheel automatisch gebeuren.

De tijdbesparing die de Pieter Raat Stichting voor ogen had is door deze efficiencyslag ruimschoots behaald. Zoals Els zegt: ”Het werkt! De factuurmanagementoplossing die PCI biedt is ook voor kleinere organisaties gewoon goed betaalbaar. Digitalisering van het documentproces is echt voor iedereen haalbaar.”

Gemak!

Els: “De communicatie met PCI verloopt naar mijn volle tevredenheid. Er wordt snel gereageerd, want er zijn korte lijnen. Als er iets is dan kan ik mailen of bellen en dan wordt ons probleem opgelost. En door het Follow-me systeem kunnen wij nu altijd uitwijken naar een andere machine. Er is geen omkijken naar. Gemak!”

Misschien ook interessant

Paul Hardonk Bouw zet stap in digitaliseren van facturen Business case
Van Dillewijn Group verwerkt facturen 40% sneller met digitale factuurverwerking Business case
  • Terug naar overzicht

  • Document management oplossingen
  • Digitaal archiveren
Overige oplossingen


Wil je meer informatie? Wij staan voor je klaar!

Wil je advies of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088 - 543 08 08.

Of plan een vrijblijvend adviesgesprek in met één van onze medewerkers.

Contact opnemen

PCI

  • Dit is PCI
  • Business cases
  • Partners
  • Werken bij PCI
  • Stichting DLW
  • PCI Events / Webinars
  • PCI Nieuwsbrief

Oplossingen

  • Printoplossingen
  • Cloud- en IT oplossingen
  • Audiovisuele communicatie
  • Informatiemanagement
  • Kantoorartikelen en projectmeubilair
  • Print management
  • Cloud werkplek
  • Video conferencing en videovergaderen

Onze vestigingen

  • Arnhem
  • Goes
  • Haaksbergen
  • Lijnden (hoofdkantoor)
  • Rotterdam
  • Almere

Klantenservice

  • MPS klantenservice
  • IT klantenservice
  • Audiovisueel klantenservice
  • Webshop klantenservice
  • Feedbackformulier
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
Beheer cookie toestemming
PCI gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren, te adverteren en het gebruikersgemak te verbeteren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}