Sportbedrijf Deventer beheert in en rondom Deventer vier fysieke sportlocaties met als belangrijkste Sport- en Belevingscentrum De Scheg. Daarnaast is Sportbedrijf Deventer verantwoordelijk voor de uitvoering van het sportbeleid van de gemeente, ondersteuning en advisering van sportverenigingen, voor sportstimulering en voor de ontwikkeling van bewegingsconcepten. ‘Echt een leuk bedrijf’, vindt Loek Prins, controller bij Sportbedrijf Deventer. ‘Daar waar je komt, bewegen en recreëren mensen en hebben ze plezier. Hoe mooi is dat.’

ICT houdt het primaire proces in stand

Loek vervolgt: ‘Met onze kennis en met ons enthousiasme zorgen we ervoor dat iedereen in Deventer het plezier van sport en bewegen kan ervaren. Aan die dienstverlening zit ook een digitale kant, zoals de poortjes waar je doorheen gaat als je binnenkomt, de kassa’s en contact via e-mail. ICT houdt de primaire processen in stand dus dat moet het gewoon doen, ook op 2e kerstdag. Werkt iets niet, dan moet het snel gefikst worden.’

Daarom PCI

‘De ICT lag in handen van een bedrijf dat ‘ook in IT deed’. Toen we besloten over te stappen naar de cloud, wilden we een partij die IT als core business heeft. We hebben toen twee lokale IT-partijen plus PCI uitgenodigd om een presentatie te geven. Wat PCI heeft laten zien in die eerste presentatie hebben ze daarna volledig waargemaakt. Inmiddels heeft PCI de volledige ICT-omgeving van onze organisatie in beheer, dus zowel de infrastructuur als het netwerk en de werkplekken.

Sportbedrijf Deventer

Van lokaal naar de cloud

‘We zijn ondertussen helemaal overgestapt naar de cloud, met uitzondering van het kassatoegangsysteem want dat kan nog niet. Na die overstap kregen alle medewerkers een training om met Office 365 te werken. Desondanks zie je toch dat collega’s die bijvoorbeeld hun dagen vooral doorbrengen op de ijsmachine of aan het bad, er langer over doen om het op te pakken. Daarentegen liep het werken met Teams al vrij snel op rolletjes omdat nu veel mensen thuis werken. Eén afdeling gebruikte het al en vindt het een verademing dat iedereen nu over is. Het is ook veiliger. Ik heb 5 jaar gewerkt met hetzelfde wachtwoord, nu hebben we MFA via de telefoon. Laat ik mijn computer per ongeluk openstaan, dan kan niet iedereen zomaar in mijn bestanden. Dat is een veilig gevoel.’

Een compliment waard

‘Een maand voor we over zouden stappen naar PCI kreeg onze vorige provider te maken met een ransomaanval. We konden niet meer bij onze mail, niet meer bij onze bestanden.. Het hele scherm bleef zwart. PCI is toen direct ingesprongen en heeft de overstap naar Office 365 naar voren gehaald. Binnen een week waren we weer digitaal bereikbaar. Hun flexibiliteit is echt een compliment waard. Verder zijn ze heel goed bereikbaar. Iedereen waar ik mee van doen heb gehad, van directie tot aan de helpdesk toe, reageert snel. Aanhoren is oplossen. Die snelheid van handelen is fijn.’

Computers & printers

Inmiddels zijn we met onze printers ook overgestapt op PCI. Voor mij is dat super gemakkelijk: één aanspreekpunt voor al m’n digitale systemen: computers en printers. Mijn aanspreekpunt zet het dan binnen PCI wel weer uit naar de juiste personen. Dat werkt fantastisch.’

Customer Service

Waar kan ik je mee helpen?

Customer Service Klantenservice

Meer vragen?

Wil je een vraag stellen, offerte aanvragen of een afspraak maken met één van onze specialisten? Vul dan het formulier in op deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

"*" geeft vereiste velden aan

Inschrijfformulier nieuwsbrief PCI

Ik ben geïnteresseerd in*

"*" geeft vereiste velden aan

Hoe laat wilt u gebeld worden?
U kunt meerdere tijdslots aangeven.

Contact opnemen
Voorwaarden*
Op de hoogte