Close
  • Home
  • Oplossingen
    • Ga terug
    • Printoplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Bedrijfsprinters
      • Productie printers en printstraten
      • Plotters & grootformaat printers
      • Printer leasen
      • (Thuis)printen-as-a-service
      • Scanners
      • Veilig mobiel printen
      • Managed Print Services
      • Print management
      • PCI printer service en onderhoud
    • Informatiemanagement oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • M-Files: Een intelligente document management oplossing
      • M-files en Office 365 samen sterker
      • AFAS en M-FIles
      • Digitaal Contractbeheer
      • Digitale Factuurverwerking
      • Digtaal HR dossier
      • Digitale dossiervorming voor advocatuur
    • Cloud- en IT oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • IT Strategie
      • IT Architectuur
      • IT Adoption & Change management
      • IT Security
      • Cloud werkplek
      • Device as a Service
      • Back-up as a Service
      • WiFi as a Service
      • Networking as a service
      • Managed Firewall
      • Security Awareness
      • Phishing Simulatie
      • Managed Mail Security
      • Managed Endpoint Detection & Response (EDR)
      • Managed Patchmanagement
      • Managed Cyber Alarm
      • Monitoring as a Service (MaaS)
      • Cloud readiness assessment
      • IT Continuity Services (24/7)
      • IT detachering
      • IT-to-IT Support, de professionele helpdesk
    • Audiovisuele oplossingen
      • Ga terug
      • Presenteren met interactieve presentatieschermen
      • Video conferencing en videovergaderen
      • Vergaderruimte inrichten
      • Digitale billboards
      • Narrowcasting voor bedrijven
      • SmartPole
      • Videowall en monitoring
      • Livestream oplossingen
      • Livestream oplossing uitvaartdienst
      • Livestream oplossing educatie
      • Reserveren en beheren
      • Werkplekken reserveren
    • Kantoorartikelen en projectmeubilair
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Webshop PCI
      • Webshop (voorheen Bouman)
      • Over PCI Supplies
      • PCI Premium papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Ga terug
    • Over ons
    • Partners
    • Nieuws
    • Blogs
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • Ga terug
    • IT klantenservice
      • Ga terug
      • IT > Remote Control
      • Veelgestelde vragen
    • MPS klantenservice
      • Ga terug
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
  • Werken bij PCI
  • Home
  • Oplossingen
  • Webshop
  • PCI Nieuwsbrief
  • Werken bij PCI
  • Klantenservice
  • Oplossingen
      • Cloud- en IT oplossingen
          • Managed Services
            • Cloud werkplek
            • Device as a Service
            • Networking as a service
            • WiFi as a Service
            • Monitoring as a Service
            • Managed Patchmanagement
            • Cloud readiness assessment
          • IT Security
            • Managed Endpoint Detection & Response
            • Managed Cyber Alarm
            • Managed Firewall
            • Security Awareness
            • Security Insights
            • Phishing Simulatie
            • Back-up as a Service
            • Managed Mail Security
            • IT Continuity Services
          • Strategisch advies
            • IT Strategie
            • IT Architectuur
            • IT Adoption & Change Management
            • IT Security
            • Bekijk onze IT whitepapers
          • Project Services
            • IT detachering
            • IT Adoptie & Training
            • IT-to-IT Support
      • Printoplossingen
          • Bedrijfsprinters
            • A3 printers
            • Plotters & grootformaat printers
            • Productie print en printstraten
            • Scanners
          • Print software
            • Print management
            • Veilig mobiel printen
            • Scan, capture & workflow
          • Dienstverlening
            • Printer leasen
            • (Thuis)print as a Service
            • Managed Print Services
            • PCI printer service en onderhoud
      • Informatiemanagement oplossingen
          • Producten en diensten
            • M-Files: Een intelligente document management oplossing
            • M-Files en Office 365 samen sterker
            • AFAS en M-Files
          • Documentprocessen optimaliseren
            • Digitaal contractbeheer
            • Digitaal HR dossier
            • Digitale factuurverwerking
            • Digitale dossiervorming voor advocatuur
          • Document digitalisering
            • Scan en herken
            • Digitaal ondertekenen
      • Audiovisuele oplossingen
          • Presenteren, vergaderen en samenwerken
            • Video conferencing en videovergaderen
            • Presenteren met interactieve presentatieschermen
            • Vergaderruimte inrichten
          • Narrowcasting
            • Digitale billboards
            • Narrowcasting voor bedrijven
            • SmartPole
            • Videowall en monitoring
          • Webcasting
            • Livestream oplossingen
            • Livestream oplossing educatie
            • Livestream oplossing uitvaartdienst
          • Workplace Management
            • Vergaderruimte reserveren
            • Werkplekken reserveren
      • Kantoorartikelen en projectmeubilair
          • Webshops
            • Webshop PCI Supplies
            • Webshop (voorheen Bouman)
          • Meer informatie
            • Over PCI Supplies
            • PCI Premium Papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Dit is PCI
    • Partners
    • Nieuws
    • Blog
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • MPS (Print) klantenservice
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand (MPS)
      • Veelgestelde vragen
    • IT klantenservice
      • Hulp op afstand (IT)
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Veelgestelde vragen
PCI Nederland Business cases Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

De Posten, een instelling voor thuiszorg, verzorging, verpleging, geriatrische revalidatie, welzijn en wonen, heeft voor de bescherming van de IT-apparatuur gekozen voor het SentinelOne platform voor endpoint-bescherming. Die keuze is met name gebaseerd op het autonome karakter van de beveiligingsoplossing. Erik Neurink, ICT-Coördinator bij de Posten: “We zijn constant op zoek naar verbetering en vernieuwing, ter ondersteuning van de medewerkers en de cliënten. De zorg loopt 24/7 door, dat verwachten we ook van de beveiliging”.

De kern van het werkgebied van de Posten ligt in stadsdeel Zuid van Enschede. De IT-afdeling voert een volledig beheer uit van netwerk, werkplekken en mobiele apparatuur zoals smartphones en iPads. Beveiliging was ingeregeld met een traditionele antivirus-oplossing. Die voldeed op het oog goed, maar de organisatie wilde meer inzicht in het gedrag van aanvallen. Neurink: “We wilden meer dan gewoon virusjes vangen. Kaspersky houdt die prima tegen, maar je ziet dat niet duidelijk in een overzicht. Dus je weet ook niet wat je niet afvangt. En we wilden juist meer te weten komen over het verloop van aanvallen en hoe malware en hackers zich door de organisatie bewegen. We zochten naar meer functionaliteit dan alleen narigheid tegenhouden; we wilden meer inzicht en overzicht, analyse en herstelmogelijkheden van dreigingen.”

Keuzecriteria

Een belangrijk criterium was de performance van de nieuwe oplossing. Veel van de traditionele AV-oplossingen drukken zwaar op de prestaties van werkstations. Verder wilde de Posten graag een SaaS-oplossing inclusief een rollback-functie voor cryptolockers en uiteraard werd er naar prijs gekeken. In overleg met ICT Spirit kwam SentinelOne naar voren die als beste inspeelde op al deze criteria.

De Posten heeft een maand een PoC gedraaid, waarbij de focus lag op de performance van het SentinelOne-platform. Het ging daarbij niet alleen om effectiviteit, maar met name ook de impact van het platform op de IT-omgeving. Neurink: “Deze test viel erg positief uit. We merkten nauwelijks vertraging terwijl we wel een effectieve bescherming zagen. Daarnaast waren we gecharmeerd van de mogelijkheid om op afstand apparaten te vergrendelen of op te schonen. Dat levert enorme tijdswinst op.”

Een groot bijkomend voordeel is dat het nieuwe beveiligingsplatform alerts stuurt. Neurink: “We hoeven niet langer op een console te kijken om meldingen te controleren, maar worden proactief benaderd bij verdacht gedrag. Dat scheelt enorm veel tijd. Het dagelijkse beheer is veel eenvoudiger dan bij de eerdere AV-oplossing. Die tijdswinst loopt verder op doordat we de uitrol van de agents op afstand kunnen doen. Zo verliep ook de eerste implementatie voorspoedig.”

Autonome security

De Posten heeft een helder standpunt qua security. De IT, en daarmee de security, is ondersteunend aan de zorg. De veiligheid van medewerkers en cliënten staat voorop. Neurink: “Terugkerend motto bij ons is ‘is het goed gegaan of goed gedaan?’. Dit typeert onze werkhouding. Uiteraard kan een hoop goed zijn gegaan, omdat het toevallig goed uitpakt. Maar wij werken liever op een manier waarbij we meer de regie houden over de situatie. De keuze voor een next-gen security-oplossing die autonoom werkt sluit naadloos aan bij die werkwijze.”

In samenwerking met SentinelOne heeft de Posten een basisinrichting gerealiseerd, voor drie gebruikersgroepen. Deze is op afstand gecontroleerd door SentinelOne, verder konden de collega’s van Neurink de implementatie en afstemming zelf uitvoeren. Inmiddels ligt de focus op andere werkzaamheden.

Erik Neurink: “Onze activiteiten zijn echt opgeschoven naar meer structurele, strategische werkzaamheden. We volgen niet langer reactief de dagelijkse meldingen, maar door de autonome en automatische werking kunnen we de focus leggen op de meer bedrijfskritische IT-processen; die tijdwinst is cruciaal.”

Misschien ook interessant

Volwaardige IT-partner van Johma Business case
5 redenen waarom de zorg VerSaaSing gaat omarmen Blog
PCI Customertalk: TenCate Grass Business case
  • Terug naar overzicht


Wil je meer informatie? Wij staan voor je klaar!

Wil je advies of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088 - 543 08 08.

Of plan een vrijblijvend adviesgesprek in met één van onze medewerkers.

Contact opnemen

Aangeboden oplossing:

  • Cloud- en IT oplossingen
Overige oplossingen

PCI

  • Dit is PCI
  • Business cases
  • Partners
  • Werken bij PCI
  • Stichting DLW
  • PCI Events / Webinars
  • PCI Nieuwsbrief

Oplossingen

  • Printoplossingen
  • Cloud- en IT oplossingen
  • Audiovisuele communicatie
  • Informatiemanagement
  • Kantoorartikelen en projectmeubilair
  • Print management
  • Cloud werkplek
  • Video conferencing en videovergaderen

Onze vestigingen

  • Arnhem
  • Goes
  • Haaksbergen
  • Lijnden (hoofdkantoor)
  • Rotterdam
  • Almere

Klantenservice

  • MPS klantenservice
  • IT klantenservice
  • Audiovisueel klantenservice
  • Webshop klantenservice
  • Feedbackformulier
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
Beheer cookie toestemming
PCI gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren, te adverteren en het gebruikersgemak te verbeteren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}