Chat with us, powered by LiveChat

De toekomst van documentmanagement: Luister naar je gebruikers!

Het invoeren van een Documentmanagement systeem dat tegemoet komt aan de behoeften en eisen van werknemers en dat naadloos aansluit bij de gehele IT-omgeving, is niet zomaar geregeld. Met de huidige (snelle) ontwikkelingen op het gebied van werkplekautomatisering is het soms moeilijk om alles bij te houden. Daarom vertellen we jou graag wat er allemaal mogelijk is. Van online, in de cloud tot geautomatiseerde documentprocessen. En van zoeken in 1 systeem tot precies vinden wat je zoekt. Uit onderzoek komen een aantal tips naar voren om gebruiksvriendelijke oplossing te realiseren.

Tip 1: Maak het eenvoudig maar veilig

De populariteit en het gebruik van tools voor het delen en synchroniseren van bestanden neemt toe. Hierdoor worden bedrijven zich steeds bewuster van de noodzaak veiligheid en gegevensbescherming in balans te brengen met de behoefte van werknemers. Werknemers willen een eenvoudige oplossing waarmee ze documenten kunnen delen en kunnen samenwerken met andere personen van buiten hun bedrijf.

Tip 2: Zorg dat het altijd en overal beschikbaar is

Mensen werken tegenwoordig overal, en ze zijn mobieler dan ooit. Daarom willen ze op elk moment en vanaf elke locatie toegang hebben tot kritische bedrijfsinformatie. Apps waarmee gebruikers via hun mobiele apparatuur ook buiten kantoor toegang tot informatie hebben en hun werkstroom kunnen beheren, zijn inmiddels een must geworden, en niet langer een “nice to have”.

Tip 3: Maak het slim

Snelle en nauwkeurige toegang tot gestructureerde gegevens en ongestructureerde content is prima, maar het intelligent koppelen van content en context laat pas echt de toegevoegde waarde van DMS zien. Door informatie uit een gestructureerd datasysteem (CRM, ERP) op een intelligente manier te koppelen aan ongestructureerde contentbronnen in een DMS-systeem, creëer je een onmisbare gegevensbank. Hiermee kunnen offertes gekoppeld worden aan een bepaalde klant die via het CRM-systeem beheerd wordt, of een factuur aan een bepaalde leverancier of een bepaald project. Deze geïntegreerde omgeving biedt onmiddellijke toegang tot de meest recente informatie uit welk systeem dan ook.

Onze informatie management specialist zal tijdens deze kennissessie dieper ingaan op het onderzoek en tips geven over hoe tot een slim, eenvoudig en veilig documentmanagement systeem te komen welke altijd beschikbaar is voor je medewerkers.

Inschrijven voor een sessie

Schrijf je in en wij heten je van harte welkom op de kennissessie: De toekomst van Documentmanagement bij de vestiging PCI Drachten. Uiteraard kun je iemand meenemen. Laat je gast het formulier invullen op deze pagina. Voor vragen over je inschrijving kun je altijd terecht bij marketing@pcinederland.nl

Deelname is gratis