Close
  • Home
  • Oplossingen
    • Ga terug
    • Printoplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Bedrijfsprinters
      • Productie printers en printstraten
      • Plotters & grootformaat printers
      • Printer leasen
      • (Thuis)printen-as-a-service
      • Scanners
      • Veilig mobiel printen
      • Managed Print Services
      • Print management
      • PCI printer service en onderhoud
    • Informatiemanagement oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • M-Files: Een intelligente document management oplossing
      • M-files en Office 365 samen sterker
      • AFAS en M-FIles
      • Digitaal Contractbeheer
      • Digitale Factuurverwerking
      • Digtaal HR dossier
      • Digitale dossiervorming voor advocatuur
    • Cloud- en IT oplossingen
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • IT Strategie
      • IT Architectuur
      • IT Adoption & Change management
      • IT Security
      • Cloud werkplek
      • Device as a Service
      • Back-up as a Service
      • WiFi as a Service
      • Networking as a service
      • Managed Firewall
      • Security Awareness
      • Phishing Simulatie
      • Managed Mail Security
      • Managed Endpoint Detection & Response (EDR)
      • Managed Patchmanagement
      • Managed Cyber Alarm
      • Monitoring as a Service (MaaS)
      • Cloud readiness assessment
      • IT Continuity Services (24/7)
      • IT detachering
      • IT-to-IT Support, de professionele helpdesk
    • Audiovisuele oplossingen
      • Ga terug
      • Presenteren met interactieve presentatieschermen
      • Video conferencing en videovergaderen
      • Vergaderruimte inrichten
      • Digitale billboards
      • Narrowcasting voor bedrijven
      • SmartPole
      • Videowall en monitoring
      • Livestream oplossingen
      • Livestream oplossing uitvaartdienst
      • Livestream oplossing educatie
      • Reserveren en beheren
      • Werkplekken reserveren
    • Kantoorartikelen en projectmeubilair
      • Ga terug
      • Alles bekijken
      • Webshop PCI
      • Webshop (voorheen Bouman)
      • Over PCI Supplies
      • PCI Premium papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Ga terug
    • Over ons
    • Partners
    • Nieuws
    • Blogs
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • Ga terug
    • IT klantenservice
      • Ga terug
      • IT > Remote Control
      • Veelgestelde vragen
    • MPS klantenservice
      • Ga terug
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Ga terug
      • Veelgestelde vragen
  • Werken bij PCI
  • Home
  • Oplossingen
  • Webshop
  • PCI Nieuwsbrief
  • Werken bij PCI
  • Klantenservice
  • Oplossingen
      • Cloud- en IT oplossingen
          • Managed Services
            • Cloud werkplek
            • Device as a Service
            • Networking as a service
            • WiFi as a Service
            • Monitoring as a Service
            • Managed Patchmanagement
            • Cloud readiness assessment
          • IT Security
            • Managed Endpoint Detection & Response
            • Managed Cyber Alarm
            • Managed Firewall
            • Security Awareness
            • Security Insights
            • Phishing Simulatie
            • Back-up as a Service
            • Managed Mail Security
            • IT Continuity Services
          • Strategisch advies
            • IT Strategie
            • IT Architectuur
            • IT Adoption & Change Management
            • IT Security
            • Bekijk onze IT whitepapers
          • Project Services
            • IT detachering
            • IT Adoptie & Training
            • IT-to-IT Support
      • Printoplossingen
          • Bedrijfsprinters
            • A3 printers
            • Plotters & grootformaat printers
            • Productie print en printstraten
            • Scanners
          • Print software
            • Print management
            • Veilig mobiel printen
            • Scan, capture & workflow
          • Dienstverlening
            • Printer leasen
            • (Thuis)print as a Service
            • Managed Print Services
            • PCI printer service en onderhoud
      • Informatiemanagement oplossingen
          • Producten en diensten
            • M-Files: Een intelligente document management oplossing
            • M-Files en Office 365 samen sterker
            • AFAS en M-Files
          • Documentprocessen optimaliseren
            • Digitaal contractbeheer
            • Digitaal HR dossier
            • Digitale factuurverwerking
            • Digitale dossiervorming voor advocatuur
          • Document digitalisering
            • Scan en herken
            • Digitaal ondertekenen
      • Audiovisuele oplossingen
          • Presenteren, vergaderen en samenwerken
            • Video conferencing en videovergaderen
            • Presenteren met interactieve presentatieschermen
            • Vergaderruimte inrichten
          • Narrowcasting
            • Digitale billboards
            • Narrowcasting voor bedrijven
            • SmartPole
            • Videowall en monitoring
          • Webcasting
            • Livestream oplossingen
            • Livestream oplossing educatie
            • Livestream oplossing uitvaartdienst
          • Workplace Management
            • Vergaderruimte reserveren
            • Werkplekken reserveren
      • Kantoorartikelen en projectmeubilair
          • Webshops
            • Webshop PCI Supplies
            • Webshop (voorheen Bouman)
          • Meer informatie
            • Over PCI Supplies
            • PCI Premium Papier
  • Business cases
  • Over PCI
    • Dit is PCI
    • Partners
    • Nieuws
    • Blog
    • PCI Events
    • Vestigingen
  • Klantenservice
    • MPS (Print) klantenservice
      • PCI Service Portal
      • Hulp op afstand (MPS)
      • Veelgestelde vragen
    • IT klantenservice
      • Hulp op afstand (IT)
      • Veelgestelde vragen
    • Audiovisueel klantenservice
      • Veelgestelde vragen
    • Webshop klantenservice
      • Veelgestelde vragen
PCI Nederland Nieuws Beleef de ideale digitale werkomgeving bij PCI

Beleef de ideale digitale werkomgeving bij PCI

Onlangs bracht Kijk op Oost Nederland (kennisplatform voor Oost Nederland) een bezoek aan onze vestiging in Haaksbergen om te praten over digitalisering en de ideale werkomgeving. Lees hier het complete interview met Bas Kamphuis (CEO) en Sander van der Velden (commercieel directeur).

In welke digitale werkomgeving je werkt en of je nu een klein of groot bedrijf hebt, je kunt maar beter goed voorbereid zijn. Want jouw gevoelige bedrijfsdata maakt deel uit van een groot digitaal netwerk en is daarmee gevoelig voor hackers. Ongestoord en veilig werken verhoogt het werkcomfort. PCI ontwerpt en implementeert niet alleen state-of-the-art digitale werkomgevingen, maar demonstreert ze ook binnenkort in haar gloednieuwe Experience Center in de vestiging in Haaksbergen.

Tijdens ons bezoek is de begane grond van het pand in de ‘Ster van Twente’ nog een vrij kale bedoening. Er is een kantooreiland ingericht voor het personeel en de eerste meubels voor de experience staan op hun plek. Maar er moet nog veel gebeuren. Helaas zorgt de uitbraak van een welbekend virus voor een vertraagde levering van de inventaris voor de showroom. Binnen afzienbare tijd verrijzen hier opstellingen van diverse digitale werkomgevingen, waar klanten van PCI kunnen ervaren hoe je bijvoorbeeld met (hybride) cloudoplossingen werkt of experimenteert met video-conferencing, interactieve presentaties via deelschermen en livestreamt op het web in een moderne audiovisuele werksetting.

“Klanten willen geïnspireerd raken door onze cloud- en IT-diensten en audiovisuele oplossingen om zodoende een veilige en soepel functionerende interactieve werkplek te creëren. Daarom bieden we ze deze experience van diverse digitale werkomgevingen, die aan de nieuwste normen voldoet qua veiligheid en functionaliteit”, zegt oprichter en CEO van PCI, Bas Kamphuis.

Experience

Het Experience Center is volgens commercieel directeur Sander van der Velden een ideaal vertrekpunt om samen met de klant een roadmap te maken waar het bedrijf naar toe wil qua inrichting van de digitale werkplek. Want dat de meeste (mkb)bedrijven hierin ontzorgd moeten worden staat als een paal boven water. De IT-wereld is complexer geworden en uitgebreid met nieuwe applicaties, op met name het audiovisuele vlak voor het uitwisselen van communicatie en data. De ontwikkelingen zijn voor een IT-specialist van een klein- en middenbedrijf nauwelijks meer bij te benen.

Niet alleen qua digitale applicaties en het enorme aanbod van hard- en software, maar ook door bedreigingen van buitenaf. DDoS-aanvallen van hackers leggen slecht beveiligde bedrijfssystemen plat, waardoor bedrijven en organisaties niet verder kunnen. Een andere grote verandering is dat er mede dankzij corona meer thuis of elders buiten het bedrijf wordt gewerkt. Deze mobiele werkplekken moeten in een digitaal netwerk worden opgenomen waarin de gebruikers veilig en ongestoord met elkaar kunnen communiceren en data uitwisselen.

Dedicated services ontzorgen klant op IT-gebied

Met haar dedicated services op het gebied van het leasen van hardware, netwerkbeheer en 24/7 monitoring van de IT-omgeving ontzorgt PCI haar klanten op IT-gebied volledig, zodat deze zich kunnen toeleggen op hun corebusiness. Zo is het mogelijk om tegen een vaste prijs per maand een van deze diensten af te nemen. “We kiezen bewust voor zo’n businessmodel, omdat we op IT-gebied niet meer vijf jaar vooruit kunnen kijken”, legt Kamphuis uit. “Er verandert zoveel in korte tijd. Op die golf van innovatie willen we een duurzame, strategische IT-partner worden van een organisatie door haar te helpen effectiever en veiliger te werken in een constant vernieuwende digitale werkomgeving. Elke keer nemen we klanten mee in digitale innovaties op IT-gebied.”

Boeien en binden IT-personeel

Uiteraard wil PCI interessant zijn voor (nieuwe) medewerkers. Zonder gepassioneerde en bevlogen medewerkers kom je nergens. Hoe boeit en bindt PCI als werkgever jonge IT’ers om bij haar te komen werken in een sector waar talenten de bedrijven voor het uitkiezen hebben? De gekte in de IT-branche is zo hard toegeslagen dat pas afgestudeerde IT’ers bonussen in geld of in natura in het vooruitzicht worden gesteld. PCI wil zich niet in die gekte mengen. “Dat is korte termijn-politiek die je op lange termijn niets brengt”, vindt Kamphuis.

“Wij bieden onze medewerkers een werkomgeving waarin ze zich kunnen ontwikkelen tot een specialist in een gewenst domein. Onze kracht is dat we niet alleen IT-diensten leveren; zo bieden we ook audiovisuele oplossingen om te communiceren met klanten en collega’s en diverse printomgevingen, maar wel met de focus op IT. We verzorgen in-company trainingen in een bepaald specialisme en onze medewerkers kunnen hun eigen persoonlijke ontwikkelingsplan maken. MBO-ers krijgen bij ons de kans een HBO-denkniveau te ontwikkelen om de klantvraag goed in te vullen, want die behoeften worden steeds complexer. Het gaat er bij ons om dat je een voor de klant begrijpbare, schaalbare en flexibele IT-oplossing biedt.”

24/7 Passie

Van der Velden en Kamphuis laten duidelijk doorschemeren dat ze trots zijn op de prestaties van de honderdvijftig medewerkers bij de vestiging in Haaksbergen. Omdat bedrijven steeds vaker hun vraagstuk over de inrichting van de digitale werkplek volledig uitbesteden aan PCI, is het hard werken geblazen voor de software-engineers, accountmanagers, netwerkbeheerders en ondersteunend personeel. “Dat doen ze vooral met passie, dat gaat bij ons vóór commercieel gewin. We willen in eerste instantie onze klant zo optimaal mogelijk helpen, 24/7 als het moet en kan. We functioneren als een totaal team, ondanks dat we in diverse domeinen en specialismen actief zijn. Zodoende kunnen we de dienstverlening leveren die we als PCI voor ogen hebben”, aldus Kamphuis.

Het resulteert in een bedrijfscultuur waarin de medewerkers zich senang voelen. Volgens Van der Velden is er weinig verloop en dat is voor een IT-bedrijf vrij bijzonder in een dynamische sector. “En we zien ex-medewerkers ook weer bij ons terugkomen, omdat ze zich hier in een breed spectrum van domeinen kunnen ontwikkelen.”

Nieuwe overname

Om een breed palet aan IT-gerelateerde diensten te kunnen bieden is PCI de laatste jaren fors gegroeid dankzij overnames. Tijdens ons interview verraadt Kamphuis dat de volgende overname in de maak is. Wie dat is, blijft nog even in het vat zitten.

Bron: kijkopoostnederland.nl

Misschien ook interessant

Van overnames tot Stichting DLW Nieuws
Bas Kamphuis: Vier dingen die managers moeten kunnen Blog
PCI gekozen tot Xerox Multi Brand Partner van het jaar Nieuws
  • Terug naar overzicht


Wil je meer informatie? Wij staan voor je klaar!

Wil je advies of ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Wij zijn telefonisch bereikbaar op 088 - 543 08 08.

Of plan een vrijblijvend adviesgesprek in met één van onze medewerkers.

Contact opnemen

PCI

  • Dit is PCI
  • Business cases
  • Partners
  • Werken bij PCI
  • Stichting DLW
  • PCI Events / Webinars
  • PCI Nieuwsbrief

Oplossingen

  • Printoplossingen
  • Cloud- en IT oplossingen
  • Audiovisuele communicatie
  • Informatiemanagement
  • Kantoorartikelen en projectmeubilair
  • Print management
  • Cloud werkplek
  • Video conferencing en videovergaderen

Onze vestigingen

  • Arnhem
  • Goes
  • Haaksbergen
  • Lijnden (hoofdkantoor)
  • Rotterdam
  • Utrecht

Klantenservice

  • MPS klantenservice
  • IT klantenservice
  • Audiovisueel klantenservice
  • Webshop klantenservice
  • Feedbackformulier
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
Beheer cookie toestemming
PCI gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren, te adverteren en het gebruikersgemak te verbeteren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}